עזרה ראשונה הומאופתית

שימוש בהכנה הומאופתית לפציעות וחבלות

ההומאופתיה במצבים אקוטיים של שפעות ועזרה ראשונה פועלת בצורה מהירה ויעילה.

מומלץ להחזיק בכל בית כחלק מארון התרופות ערכת עזרה ראשונה למצבי טראומה שונים כמו חבלות, כוויות, עקיצות ועוד.

​**הערת אזהרה: במצבי חירום יש להגיע למרכז רפואי ולקבל טיפול חירום ע"י רופא.

​רמדיס הומאופתיות שמומלץ להחזיק בבית:

ARNICA 200C – יעילה בפגיעה טראומטית ברקמות הרכות, בעצמות ובכלי הדם. הגורם הנו בדרך כלל מכה או חבלה חזקה הגורמת לשטף דם פנימי הנראה ככתמים כחולים על פני העור ("מכות כחולות"). ארניקה יעילה בכל פגיעה הגורמת לזעזוע או שוק והינה התרופה הראשונה הניתנת לאחר טראומה מכל סוג : תאונות דרכים, נפילות , מכות בראש, זעזוע מוח, שברים, ניתוח, אלימות גופנית. יעילה לעצירת דימומים. מתאימה לשימוש כאשר המטופל רגיש למגע:  "אני בסדר רק אל תגעו בי", "אל תתקרבו אליי"

Calendula תמיסת אם – היוד ההומיאופתי. השימוש העיקרי הנו לחיטוי ומניעת זיהומים. מתאים לשימוש  בבעיות בעור, גירויים, שפשוף, חתכים קלים, תפרחת חיתולים או כוויה קלה כתוצאה משמש או אש, אך לא בחתכים עמוקים.

​HYPERICUM 30C – מיועד לטיפול בכאב עצבי ובפגיעה בעצבים. כמו למשל כשדלת נסגרת על קצות האצבעות ומוחצת את קצות העצבים. היפריקום יעילה כאשר יש טראומה באזורים עשירים בעצבים, יעילה בטיפול בחתכים עמוקים עם כאב בלתי נסבל עקב פגיעה בעצבים

APIS 30C – השימוש העיקרי בה הוא לאחר עקיצה של חרק, עקיצת דבורה, מדוזה או נשיכה של בעל חיים. לעיתים מתאימה לטיפול בתגובה אלרגית חריפה. התמונה המקומית לאחר העקיצה: בצקת, אודם ונפיחות, כאב שורף ודוקר המוקל על יד מים קרים או כל דבר קר.

Ledum 30C – שימושי למצבים של עקיצות, נשיכות ובכלל פצעי חדירה, פגיעות עיניים ("פנסים בעיניים"). כאשר האזור הפגוע מתאפיין בקור, צבע סגלגל ותחושה של כאבים היורדים כלפי מעלה. במידה והאיזור הפגוע סובל מתחושת חום פועם והוא אדום בוהק, יש לשקול את  Apis 30c.

ARSENICUM ALBUM 30C – השימוש העיקרי הוא בזמן הרעלת מזון או וירוס המלווה בשלשול מתיש. פנים חיוורות ונפולות, יש צימאון רב, אבל מיד אחרי השתייה הקאה של המים שנשתו. השלשול מלווה באי שקט רב, כאבי בטן, צריבה בפי הטבעת , ולעיתים בהקאה. הכל מוחמר בלילה ולאחר אכילה ושתיה. תחושה שהולך למות.

BELLADONA 30C – חום גבוה מאוד. יובש בפה ובגרון, הכל קורה מהר ופתאומי. גרון אדום וכואב, בעיקר מוחמר בזמן בליעה או שתייה. כל תנועה, מגע, רעש, גורם לכאב או החמרה במצב. חוסר צמאון. ייתכן ערפול והזיה.

CANTHARIS 200C – תרופה חשובה לטיפול בכוויות. עשויה למנוע היווצרות שלפוחיות אם תינתן מוקדם מספיק, מיד לאחר הכוויה. יעילה לכל סוגי הכוויות משמש, מים רותחים וכד הגורמים אחר כך להיווצרות שלפוחיות, בועיות וכיבים שטחיים.

​RHUS TOX 30C – תרופה טובה לבעיות של פרקים ורצועות, נקעים. עוזרת לזרז פגיעה בפרק כאשר הפרק נוקשה, כואב בהתחלת התנועה ומשתפר בהמשך התנועה.

RUTA 30C – תרופה מצוינת לנקעים או מתיחת רצועות בפרקי בכף היד, כף הרגל, קרסול, מרפק וכתף. התרופה עובדת ומזרזת את הריפוי של הגידים, הסחוס, והפריאוסטיום. טובה למצבים של נזק לשלד לאחר מאמץ פיזי קשה כמו הרמת דברים כבדים.

הנחיות ללקיחת הרמדי:

מלבד הקלנדולה שנרכש כתמיסה, חשוב להשיג את הטיפולים הללו במינון 30c בצורה של כדורונים ("גלובולים") ובכמות סטנדרטית של 5 גרם. מדי חצי שעה יש לשים 3 כדורונים על הלשון ולהמתין כחצי דקה להתמוססותם. לאחר שלוש מנות שכאלה (כלומר, כעבור שעה וחצי לכל היותר) יש לבדוק את מידת השיפור.

יש מקום לייעוץ רפואי וכמובן שלהכוונה הומאופתית יותר פרטנית

​לגבי ערכות נוספות כמו קיט לנסיעות וטיולים (פחד טיסות , בחילות, מחלת גבהים ועוד), קיט ללידה , קיט למחלות חורף

פנו אליי לייעוץ וארכיב לכם ערכה מתאימה.

מוזמנים ליצור קשר לייעוץ והכוונה, וכן לברר לגבי שימושים נוספים לרמדיס אלו – 052-2010072

קיט עזרה ראשונה הומאופתית, זמין בסופרפארם ובתי מרקחת הומאופתיים

שתף את הפוסט

Share on facebook
Share on google
Share on email