תאילנד עם מתבגרים

הבאנו אותם לגן העדן, לחיות חודש בתוך חלום, בבונגלו על החוף בקופנגן, אי קסום מוקף בג'ונגל. להלן פוסט ריכוז שלל האטרקציות באי, היכן מומלץ לשהות, וכמה עולה חודש בקופנגן עם מתבגרים?

בונגלוס קו ראשון לים, סריטנו

כאשר הבכורה שלי הגיעה לגיל בת מצווה, יצאנו לטיול מקיף של שלושה שבועות בתיאלנד: צפון תיאלנד, Hua in – עיירת נופש קסומה, ולקינוח שבוע באי קו-סמאט. טיול מפוצץ באטרקציות: טיול ג'יפים בשדות האורז הקסומים, אומגות, חוות פילים, שייט בקיאקים לכיוון שבט ארוכות הצוואר, ליטוף בייבי טיגיריסים, והרבה טאי פוד אותנטי מעולה. חוויה מדהימה וייחודית שצרובה לטובה.

3 שנים אחרי, הילדים גדלו, והפעם רצינו לחוות את תיאלנד קצת אחרת. כמו המקומיים. שמעתי שיש קהילת ישראלים שחיים על האי בקופנגן, והחלטנו לנסוע לגשש, לראות אם מתאים לנו לעשות פאוזה לחיים לשנה, לעבור לגור בגן עדן. חודש ניסיון היה נראה לנו מספיק כדי להתנסות ולהחליט.

מסתבר שקהילת ישראלים לא קטנה התמקמה לה שם בעשור האחרון, הילדים לומדים בבתי ספר בינלאומיים או מקומיים, כל אחד משתמש בכישוריו מהבית כדי למכור את שירותיו (מורה לשחיה, מאמן כדורסל, מורה פרטית), מרבית הישראלים חיים כנוודים דיגיטלים עם מקצועות מרחוק, תכנות, כותבי תוכן, מנהלי השקעות, או חיים מהכנסה פסיבית.

איפה מוקד התמקמות הקהילה בקופנגן?

רוב הישראלים ממוקמים בסריטאנו Srithanu, כפר המתאפיין באווירה יוגיסטית רוחנית, טבעונית. חופים קסומים, שקיעות מרהיבות, ושם גם התגוררנו במרבית שהותנו.

חלק מהמשפחות התמקמו על החוף, וחלק בוילות גדולות יותר עם בריכה, 'לרוב ניתן להשכיר לשנה מראש , סדר גודל של 5000 ש"ח לחודש ל- 2-3 חדרים.

המלצות לשהייה חודש בקופנגן עם מתבגרים, וסדר היום שלנו בגן עדן

לשבוע הראשון הזמנתי מקום למלון Loyfa Natural Resort, מלון שנחשב רמה טובה לסירטנו, אבל ממש לא בסטנדרט של אננטרה ודומיו. תמורה שווה למחיר. שכרנו רכב לחודש מבחור ישראלי מ- Wonderland, שאפשר לנו להתנייד בחופשיות באי לחקור ולבלות בכל יום בחוף אחר.

הנוף מהמרפסת שלנו ב loyfa

באי יש מרכזי יוגה מעולים, מסאז'ים תיאלנדים ברמה גבוה, להתחיל את הבוקר עם יוגה, ואח"כ מסאז, חלום.

ביומנו השלישי קבעתי עם בחורה מקסימה שבעלה נהג מונית ליום סיור באי, הם לקחו אותנו למוקדי העניין המרכזיים: לחופים הכי קסומים, לעץ הקדוש, לחווה להאכלת פילים, לעץ הקוקס התלוי, לקראת שקיעה לבר 360 מעלות, ובערב לאכול בשוק הלילה בטונג סלה, שזוהי עיר הבירה והנמל של קופנגן.

החופים המומלצים ביותר באי גן העדן קופנגן:

אנסה לדרג לפי הסדר שאהבנו, אבל באמת שכולם הרגישו לנו כמו גן עדן עלי אדמות:

1. Thong Nai Pan – בחלק הצפוני של האי. מחולק לשתי רצועות חוף, של הריזורטים היוקרתיים והחלק של הסטנדרטיים.

2. Bottle Beach– מגיעים אליו עם סירה בלבד שיוצאת מ-Chaloklum, לגמרי שווה גיחה!

3. The Secret Beach – רצועת חוף שקטה ומבודדת, צמודה לרצועת חוף Had Son Beach עם שוניות דגים בכל הצבעים והגדולים, המסעדה במקום מעוצבת ומדליקה עם נדנדות ענק וערסלים שתלויים מעל השוניות (האוכל שם ממש לא להיט), אפשר להזמין שייק פירות, לשנרקל או לקפוץ מהשונית ישר לתוך להקות דגים צבעוניות.

4. Chaloklum Bay – מפרץ גן עדן, שלמות. החוף הלבן עם הקוקסים, צבע המים טורקיזי משגע. המינוס היחידי שיש שם סירות דיג רבות וריח הסולר נישא באויר.

חולות לבנים, מי טורקיז

5. Hat Sadet Beach – רצועת חוף מהממת , בתולית, כמעט ואין ריזורטים לאירוח בחוף זה מלבד בונגלוס על ההר עטוף בג'ונגל.

6. חוף רג'ואן– מגיעים אליו עם סירה מהדרין. חוף יפיפה, מסעדת במבוק חובה!!

7. Mae Haad Beach – חוף עם שוניות ואלמוגים, מעולה לצלילות ושנירקול. ניתן להשיג ציוד להשכרה.

8. Chao Phao Beach – זהו החוף ששהינו בו את מירב זממנו, סמוך לסריטנו, שקיעות מטריפות.

9. Haad Rin – רצועת החוף הגדולה והמתויירת ביותר, כל הצעירים אחרי צבא מתרכזים שם לקראת מסיבות הפול מון. הבית הישראלי קופנגן ממוקם סמוך. שם חגגנו גם את ראש השנה, ערב חוויתי ביותר.

10. Salad Beach – רצועת חוף מתויירת יחסית, ומלאה במסעדות ובתי הארחה לאורכה, אוירה נחמדה.

לאחר שבוע מלא בכל טוב בסריטנו, בעודנו סופגים את אנרגיית הקריסטלים הטבעיים שבאדמת האי, בחרנו להצפין קצת ולשהות מספר ימים על חופי Thong Nai Pan הנפלאים, שם בחרנו את מלון Aesthetic Resort ושהינו 4 לילות בבונגלוס לבנים על החוף קו ראשון לים, מוזיקה טובה ואוירה מדהימה. יש לציין שרמת השירות והמתקנים בסיסיים והמחיר זול ומשתלם בהתאם. במידה והיה לנו תקציב גבוה יותר היינו מעדיפים את Panviman Resort Koh Phangan המרשים, או אננטרה בחוף הצמוד.

בונגלוס לבנים על החוף,Thong Nai Pan

אוכל רחוב טעים וזול יש בשוק הסמוך לחוף, או להתיישב באחת המסעדות על החוף ולהזמין. הילדים נצמדו לתפריט די קבוע של שייק פירות פעמיים ביום, וצ'יקן פאד תאי נואו ווג'טאבלס.

המתבגרים התעוררו בשעות הצהריים המוקדמות והלכו עצמאית לדוכן רחוב לאכול פאד תאי

לאחר כמעט שבועיים של בטן גב המתבגרים לחצו על קצת אטרקציות, אז הפלגנו לגיחה קטנה של 3 ימים בקוסמוי – קבעתי לנו פעילויות אקסטרים: אומגה, טרקטרונים ופארק מים וכמובן השארתי זמן לקניות בקניון. שוק הדייגים בלילה מהמם, יש דוכנים, בארים וחנויות רחוב מעוצבות, הופעות רחוב, מופעי אש…שפע. לקוסמוי יש צבע וקצב מהיר יותר מקופנגן, בהחלט היה שינוי נחמד ומרענן, ולמרות זאת, היה כיף לחזור שוב לקופנגן.

בשבועיים האחרונים של שהותנו בקופנגן בחרנו להתמקם באזור סריטנו, על חוף צ'או פאו במלון של הבלגי Seetanu Bungalows. שהינו בוילה משפחתית Three-Bedroom Villa, ובימים האחרונים ב-2 בונגלוס על החוף באותו המתחם. האוכל במקום מצוין, יש שם בירות בלגיות מעולות, והחוף משגע.

לחיות בגן עדן, Seetanu Bungalows
שקיעות מטורפות מצ'או פאו

בבקרים היינו מתעוררים לשיעור יוגה על החוף, מסאז' תאילנדי מעולה, ויוצאים לטייל באי או לשהות באחד החופים המשגעים.

במהלך שהותנו על האי, הכרנו קבוצת יזמים ישראלים בשנות ה- 40 לחייהם שהקימו את המרכז הטיפולי Wonderlend Healing Center במרכז הג'ינגל. הזמינו את בעלי לארבעה ימים של Walking Vipassana במנזר, יש להם מרכז טיפולי מדהים עם מערכת שעות מלאה בכל טוב בריטריטים וסדנאות לאורך השהות, אוכל טבעוני גורמה עם שף פרטי, מקום מדהים! שנה מאוחר יותר חזרנו לשם לשבוע ללא הילדים.

אטרקציות נוספות שיצא לנו להתנסות בהם על האי:

מאוד אהבנו את סדנת הבישול במרכז לימוד- C&M Learn Thai Culture, למדנו להכין ספרינג-רול, גרין קארי צ'יקן, וצ'יקן פאד תאי, חוויה משפחתית מדליקה. לא זול, אבל מאז, אני מכינה אחת לשבוע פאד-תאי עם פרודוקטים מקוריים וטעים ביותר.

באחד הימים הבנים יצאו ליום הפלגה על סירת דייג. הם מאוד אוהבים לדוג, סיפקו להם חכות ופיתיונות, בילו יום שלם בניסיונות ובקושי הצליחו לדוג דגיגון ועדיין חזרו מרוצים.

יום אחד הפלגנו מהדרין לחוף רג'ואן (Haad juan), בילינו עם חברים יום שלם, ואכלנו במסעדה "במבוק", מבחינתי המסעדה הכי טובה על האי ביי פאר! בכל שבוע בלילה בין שבת לראשון מתקיימת שם מסיבת האוס-טכנו מטורפת, אנשים טובים, אווירה סוף הדרך, למי שאוהב את הז'רגון שווה להגיע.

עוד אטרקציה חובה לבקר בבריכה הסודית Secret Mountain, בלב הג'ונגל, עם נוף מרהיב, מלא פינות זולה מדליקות לרביצה. 200 באט כניסה לאדם, במידה ומזמינים שם אוכל לא נדרשים לשלם.

עוד מקום מומלץ לתצפית בשקיעה – בר מסעדה View 360, דפקנו שם בוק משפחתי כשברקע נוף משגע. בקופנגן יש לא מעט מסעדות וברים ששווה להעביר שם את זמן השקיעה, כמו אמסטרדם בר או המסעדה האיטלקית המעולה, הסמוכה לסריטנו שאני לא זוכרת את שמה.

View 360 Bar

בכל יום, אם לא הלכנו למקום מיוחד, היינו מגיעים לקראת השקיעה ב- 18:00 בערך ל- Zen Beach נפגשים עם כל החברה הישראליים על בירה, מוזיקת צ'יל, אווירת גואה, וצופים בשקיעה מהאגדות.

ZEN BEACH

חיי לילה: קופנגן הוא לגמרי אי המסיבות. מסיבת הפולמון הגדולה על החוף בהדרין מתקיימת פעם בחודש בירח מלא, שבועיים אחרי יש גם את פסטיבל החצי ירח, מדובר במסיבה גדולה לא פחות. 3 ימים לפני הפול מון מתקיימות יום יום מסיבות באזור הג'ונגל Jungle Experience, פליירים זרוקים בכל מסעדה ומלון, אל תדאגו לא תפספסו כלום. מסיבות אלו מתאימות יותר לצעירים יוצאי צבא, לאוכלוסיית המבוגרים יותר (הורים למתבגרים כמונו:-)) יש ליין מסיבות קצת אחר, פעם בחודש יש את ה yelow stone party, ופעם בשבוע בחוף רגו'אן בשבת בלילה, מידי רביעי ב- 21:00 יש מסיבת חוף סמוך ל- Secret Beach, וכל זאת מהיכרותנו מחודש על האי.

מתקשטת בצבעים זוהרים לקראת הפולמון פארטי

קופנגן עם מתבגרים – עלויות:

חודש עלה לנו כ- 50K ש"ח לחמישה אנשים, עבור טיסות מלונות, ביטוחים, העברה ממקום למקום, אוכל, רכב, ועוד יומיים במלון פאר בבנגקוק בסוף הטיול. והתפנקנו במסעדות שוות, הרבה אלכהול, אטרקציות (אבל לא לנו במלונות פאר).

למשפחה שסוגרת על שנה שכירות מראש בוילה עם בריכה על האי, העלות החודשית הכוללת דיור, רכב, לימודים (הכי יקר), ביטוחים והזנה יעלה כ- 15K ש"ח לחודש. ללא עלות המעברים -טיסות לקופנגן וחזרה.

אז אחרי חודש קסום בגן עדן, יכולה לסכם ולומר שהיה חלום!! לצערי התעוררנו מאוחר מידי, פחות מתאים למתבגרים לגור באי. באמת שאין להם מה לעשות. אין לימודים מעבר ליסודי, ולכן מרבית המשפחות הישראלית שחיות שם תקופה, מתקפלות כשאחד הילדים מגיע לגיל חטיבה ועוברים לקוסומוי הסמוכה או חזרה לישראל.

במידה ונתקלתם בפוסט זה כשהילדים קטנים עדיין, רוצו על זה! חוויה משמעותית. ואם פחות מתאים מסיבות כאלו ואחרות, אז חוויה כזאת של חודש בונדינג מושלם עם המתבגרים, מומלצת בחום ולא תשכח לעולם.

Bottle Beach

שתף את הפוסט

Share on facebook
Share on google
Share on email